navigator

home archive gallery contact login

no copy

Friday, June 14, 2013

Jamu Semasa Berpantang

Saje nak share dengan korang jamu semasa aku berpantang haritu. Sebenarnya jamu ni makcik tukang urut yang buatkan. Buat pengetahuan, sampai sekarang ada lagi belen jamu tu..huhu. Memang kene tutup hidung tau masa nak teguk tu..

 Tengok pun da kembang tekak aku..

Yang kuning tu kunyit pure. Ada campuran macam-macam..aku tak ingat apa makcik tu cakap..yang aku tau ade die sebut kunyit,temulawak,manjakani..yg cekelat tu pulak macam jenis serai-serai gitu. Sebab aku mmg rasa pekat serai wangi masa minum. Yang cekelat tu ok lg la bandingkan dengan yg kuning tu..aduhai..sebab tu la tak abes2 lagi jamu ni dari aku pantang aritu..simpan je la dalam fridge ;p

Tak lupa juga jamu moden ke ni..tah la..ade lg dalam simpanan. Set NR. Masih teguh macam tak berusik. Baru aku tau aku ni memang jenis liat nak makan jamu tamu ni..Rasa-rasa boleh tak kite makan walaupun dah abes tempoh berpantang, ek??

Set Nona Roguy



No comments: