navigator

home archive gallery contact login

no copy

Thursday, January 7, 2010

Broadband n Flu Fever


Salam..nampaknye arini saya berkesempatan lg utk menjengak blog ni walaupon broadband yg saya guna slalu da xde lg ada seperti kebiasaan..act broadband tu bkn milik saya tp adik ipar saya..raffiq..oleh kerana kesibukan die sebagai enginner di astro, jd die telah memberi kebenaran utk memakai broadband tu..(drp membazir,,baik sy pakai..ada gak manfaatnye..hehe)..rini bband tu tetibe da tak berfungsi ..sy pun confius..mayb tuan badan blom menjelaskan bayaran atau bband tu sendri yg rosak..


ermm..nmpak gayanya bulan depan saya akan mendaftar n mendapatkan bband sy sendri..huhu..act sy skrang ni bekerja di salah sebuah company IT tapi kalau nak tau..company ni mmg x penah n xde provide internet kat staff..isk33..mmg sadisla..jd kami terpaksa lah mencari pelbagai altenatif utk mgunakan internet..(dr zaman bband blom ada lg..)..dulu x lah terasa sangat kebosanan wlpon xde internet ni..tp bile kerja semakin kurang n staff pon ramai yg berhenti (ada jg yg diberhentikan..),so kiteorang makin dihimpit ke'boring'an..makin lama makin ramai yang bw bband sendri..n ada satu ketika dulu, bile pihak mgmt dapat tahu y kami ada bband n membawakan ke ofis..dorang melarang n mengharamkan membawanya..mmg tetekan sangat..(act banyak lg yg pegolakan haram ni..xpe,,nnti kemudian saya ceritakan..huhu)..n ending die skang ni bile pak guard2 da tak mampu nak larang n plus dengan aktiviti company y da semakin berkurang ni..so dptla kirenye kiteorang menggunakannye tanpa had masa..heheheh,,..

Okeyla..stop bab tu..nnti bile2 saya akan cerita lg hal ofis sy ni..semalam saya sampai rumah dalam pukul 7.50 pm..biasanya asben akan tgu di lrt coz die x larat nak masuk kl utk menjemput.masa kiteorang kua dr lrt cempaka tu..tros ke petronas coz tank minyak da kosong..masa kua dr petronas cempaka, tgk kat simpang depan tu penoh ngan org n kete polis pon ada skali..rupe2nye ada xciden.tgk2 kete tu da terbalik..adusss...camne la naseb org dlm kete tu agaknye..org y berkerumun terlalu ramai n sukar nak tau keadaan org y terlibat tu.. harap2 hanya kereta je yg parah..jgn tuannya..

smpai2 uma saya tros solat mgrib.tgk asben dr td muka die lemah je..check2 rupanya die da kene flu.teruk jg..nasib baik la mak mertua saya ni staff nurse,jd ubat sentiasa ada je dlm simpanan..hehe...tp masalah utama my asben ialah die sangat2 x suke n takut makan ubat..xtau la camne nak kerah die makan..lebih2 lg kalau ubat batok..aduyaii..pastu kalau sakit or demam,manjanye bukan main..kalau mintak picit kepala je x pe..ni mntak picit badan n kaki sekali..kire pakej la tu..ermmm..saya layan kan aje kerenah die..n saya berfikir..org lelaki ni manja jugak ye..kdg2 rasa lg manja dr org perempuan..huhu..apa nak buat..da sign kontrak seumur hidup..penat tak penat kite..kenelah buat..itulah sayang katenye.. hehehe..

and pg td lepas je asben punch card, kami ke pusrawi jln tun razak..pas checkup, my asben dpt mc n ubat..tp y baiknye,die xnak mc n nak pi ofis..die kate sayang nak gne mc..rugi..(kalau saya,dah hurayy dah ni..). jd akhirnya die anta saya ke ofis n berpatah semula ke ofis die..arap2 die tak ngantuk la bile makan ubat selsema tu nnti.doc pesan kat die kalau still demam lg esok,dtg semula n check darah..eii..nak ke die tu..sure x nak!confirm..

alamak..kawan saya pon da dtg n nak guna bband die ni..ni la naseb klo xde sendri punye..huhu..bye!

No comments: