navigator

home archive gallery contact login

no copy

Wednesday, December 5, 2012

Dumex Mamil Mama

Ni bukan entry promo ye..Ni saje je nak share pengalaman & cite aku sendri mengenai pengambilan susu semasa pregnant. Masa time ngandungkan suri dulu aku mmg tegar jugak la minum susu. Masa tu ambil susu Anmum. Mula-mula try coklat tp macam x boleh masuk la ngan aku. Asik terkeluar balik je. Then tukar beli yg plain je..baru ok & boleh continue sampai dah nak bersalin. Aku ingtkan dengan minum susu ni anak kite & kite akan dapat cukup kalsium. Tp rupanya tidak..sangkaan aku meleset semata-mata. Tak ingat masa minggu ke berapa..gigi aku (yang selama ni langsung takde masalah oke..) luruh..masa tu ngah makan..tetibe gugur.Gigi taring pulak tu..apa kess kan..Sedey betull..Huhuh..Hal tu memaksa aku untuk mencari suplement tambahan lagi iaitu pil kalsium.. Alhamdulillah insiden tu buat aku berjaga-jaga ontime minum susu n pil kalsium tu. Mmg buruks la kalau tetibe ilang gigi taring..Lokasi dah la kat area depan pulak tu kan..Haishh..

Kali ni pregnant aku sesaje nak try susu jenama lain pulak. Masa awal2 dulu aku try susu Dumex Dumil Mama yang packetnye warna hijau tu. Ermss ok jugak..sekali minum aku dah boleh terima rasa die. Abesla jugak 2 packet. 3rd time nak beli tu aku try cari2 kat supermarket yang aku biasa beli tu tp dah takde. Alamak takkan dah tak keluar lg kot..Tahla..Yang aku jmpe yang jenis baru tu je..Dumex Mamil Mama PreciNUTRI . Nak tak nak aku on je la..Sampai2 kat rumah tgk kat kotak tu alamak perisa coklat. Erk. Ok ke ni coklat. Teringat dulu beli anmum coklat. Aku macam tak leh nak go. Ahhh..bancuh try minum je la dlu. Karang beli mahal-mahal bazir pulak..Ye tak..

Eehh..bile dah rasa..urmmm sedapnyee...Hahah. Aku tak muntah malahan rasa nak lagi adelah..Nasib baik la boleh diterima ususku. Kekeke..So skang aku teruskan je la minum susu Dumex Mamil Mama ni..terbaekk!!

Yumm yumm..yg penting low fat..kann..

1 comment:

Super Mama said...

ala sorry netty.. kedai sen sei tu x jual plak yg choc flavorr.. :(