navigator

home archive gallery contact login

no copy

Thursday, January 26, 2012

[Wedding] : Azfar & Ain

Cuti CNY baru2 ni (21-24 Jan) kami telah ke Johor Bahru untuk menghadiri majlis pernikahan my husband's cousin. Azfar. Cousin die ni mmg peramah walaupun baru 1st time jumpe. Suke gelak die ni. Risau jugak makcik2 die masa die nak akad tu, risau die gelak2 ngan tok imam pulak..Kekeke..Masa aku kawen dulu pun depa ni ada attend. Si Ain ni pulak mmg sepadan la, banyak cakap die ni..Suka berborak. Cakap pun laju je,tak terkejar aku kekadang.. =) Kami bertolak ke JB pada hari Ahad. Sehari sebelum tu kami melepak dulu uma mak di Melaka. Bg can kat mak n Ija gomol2 Suri dulu. Karang termimpi2 rindukan Suri ye tak.. ;p

Kami bertolak dari Melaka dalam pukul 11 pagi. Memandangkan mil n adik ipar bertolak dari Semenyih, kami berjanji berjumpa kat hentian Bemban saje..Lepas sejam atas highway, kami berenti lagi. Kali ni sebab asben nak ke toilet. Alang2 dah berenti, aku kuarkan le skali apa yang mak aku dah tapawkan td. Hadap le reramai apa yang ada ni ye..Heheh..



"Surinye mamam takde ke Umi.."




Adik ipar aku Raffiq & Yun




Yumm..yum..dedapnye die mamam bubur nenek buatkan ye..~

Lepas tu, kami continue perjalanan sampai le ke JB. Malangnye kami dah tersesat jalan nak ke hotel tu..huhuhu.Rasa2nye dalam pukul 4 baru la kami landing ke hotel JSL. Aku men redah je book otel ni sebab last minit. sibek ada kosong. Yang beshnye kami nye bilik tu ada porch yang betul2 depan bilik. So tak perlula asben aku duk punggah tarik tolak beg jejauh. Mudah jugak bg die utk monitor kete die. Depan mata aje katekan.Hehehe

Ni la die porch kete depan bilik tu.Raffiq jadik model tak bebayo.Kekeke

Suri dah nak mula meragam..tak suke duk nge nenek die..Kekeke

Cer tgk jari jemari aku tu..mabeles tak tembam nye..Hahahaha

Majlis stat kul 8 malam (spt yang tercatit dlm kad la kan) tp kekdahnye kami sampai pun dah kul 8 lebeh. Sampai2 jek ujan pulak tu. Sebab kan ada Suri, aku la yang terjah dulu ke khemah. Karang demam pulak minah cenonet ni..Al kisah majlis berjalan dengan lancar. Alhamdulillah depa dah disatukan. Rasanya lama jugak depa ni berkawan..Tp yang kelakar nya, masa sesi pernikahan tu, si ayah pengantin perempuan pulak yang berbes nak lafaz nikahkan anak die. Si Azfar ni agaknye dari bedebor jadik konfiden sebab kes lama sangat menunggu.Ahaks..takpela kan pakcik, semuanya dah selamat.. :)

Mohle kite layan bbp keping gamba dari majlis tersebut..

Sebelum gerak, meh kite amik kenangan ngan Azfar (yang masih berstatus single time ni)

Suri dengan headband terbalik nye..Hehehe

Linda n Memey yang meletop with Haikal/Hakim

Aku terima nikah...


Sesi membaca taklik



Tgk tu budak2 kat depan tu..chubby2 kan..geramzz..

Tgn Cik Suri saya tu mmg takleh duk diam, dah ditarik ttp jugak ke situ..Huhu

Kami balik hari keesokkannye..Hujan lebat + jem masa kat hghway ke KL tu. Sempat jugak la kami menyinggah ke Muar utk menikmati mee bandung. Beshnye makan di kala perut lapa + cuaca sejuk + mee panas2..huhu..mmg layanz la.. 

Penat rasanya badan ni walaupun duduk je..yang pastinya cik mek Suri ni mmg asyik tido la sepanjang perjalanan..Maklumle, cuaca mendung je kan..Hehhe.

Buat Azfar & Ain..Semoga ikatan ini berpanjangan hingga ke hujung nyawa ye..Semoga murah rezki kalian..dapat anak2 penyeri hidup penyambung zuriat..aminn..

p/s : Jmpe nnti 5 Feb untuk majlis resepsi kat Bora Ombak, Ampang k!







No comments: