navigator

home archive gallery contact login

no copy

Friday, April 4, 2014

Breastfeeding Journey


Syukur ke hadrat Allah kerana aku masih dapat meneruskan breastfeed Hafiy hingga ke saat ni. Walaupun dah mula mix dengan FM, tp Hafiy still prefer susu ummi die ni :) Tapi sekarang production masa siang memang agak kurang. Aku pam sehari sekali je. Biasa waktu petang. Hafiy aku bekalkan FM cap Dutch Lady sama dengan kakak die. Masalahnye die macam tak minat je. Adakah aku kene try FM cap lain? Huhu  (teringat dulu jenuh nak cari susu yang sesuai dengan Suri)

Kalau ada program/aktiviti kat luar, leceh jugak kan nak nyusukan baby. Bagi aku, kalau boleh aku nak susukan jugak walau apa jua keadaan. Biasanya aku mintak permission hubby. Die akan tgk crowd masa tu camne, kalau tak ramai sangat org, biasanya die bagi green light. Hafiy pun akan mengamuk juga kalau tak dapat, sebab die dah mengantuk kebiasaanye. Pakai ponco nursing & cpt2 bagi susu sure senang keje maknye lepas tu..hehe..


Pasal stok EBM pulak, aku ngaku memang dah tak banyak. Deep freezer pun aku dah post ke kampung (sebab mak nak guna utk kenduri kawen adik). Sekarang hanya dapat sehari dalam 6-7 oz sahaja. Pam aku masih lagi setia berkhidmat dan masih dalam condition OK. Tak pernah ada masalah, cuma aku tak pandai nak double pumping. So lama sikit la amik masa nak settlekan satu-satu.

Rumble Tuff  masa baru beli

First EBM production on 2nd day confinement
Ada display masa kite pam. RT ni boleh juga menggunakan bateri biasa

Semua dalam satu set

Kenangan..:) Lepas tu semua dah ditransferkan ke deep freezer. 

Selesai misi pertama. Impian misi kedua ialah untuk continue bf sampai Hafiy 2 thn..mudah-mudahan berhasil. Amin.




No comments: